Najaar 2024

Digital marketeer - Expert: Google Ads

Google SEA van A tot Z
  • KMO-portefeuille

Introductie

Volg deze opleiding met workshops en u leert SEA. Van a tot z! Ook wat Google u niet vertelt! Het Google algoritme heeft voor uw trainer geen geheimen.

Omschrijving

U wilt starten met betalende Google advertenties (SEA) en daarbij elke euro efficiënt besteden. U wilt scoren met conversies en interacties op uw website om uw doelen te halen. U wilt uw websitebezoekers of advertentie-klikkers blijven activeren om geen enkele lead onbenut te laten.

Volg deze opleiding en u leert SEA. Van a tot z! U gaat aan de slag met:

  • Het opzetten van uw Google Account, het biedingssysteem en de type campagnes
  • De structuur van Google Ads, zoekwoordenonderzoek, advertenties en extensies
  • De verschillende biedingsstrategieën en het meten van conversies via Google Tag Manager
  • Remarketing met het See-Think-Do-Care (STDC) model van Google
  • Het opmaken van rapporten om uw campagnes te verbeteren.

En, oh ja! We leren u ook wat Google u niet zal vertellen. Het Google algoritme heeft voor uw trainer geen geheimen. Zo gaat u nog succesvoller aan de slag met Google Ads!

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Voor wie de communicatie en marketing in zijn/haar bedrijf of zaak verzorgt. Voor wie Google advertentiecampagnes wil opzetten, monitoren en bijsturen. En daarbij makkelijk tot 40% op zijn budget wil besparen.

Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

  • SETUP. U leert uw Google Ads profiel te beheren en de juiste koppelingen te maken met Google Search Console, Google Analytics, YouTube, …
  • BIEDINGSSYSTEEM. U krijgt inzicht in het biedingssysteem, zodat u weet op welke vlakken u moet ingrijpen om een hogere positie in de zoekresultaten te behalen.
  • ZOEKWOORDENONDERZOEK. U leert werken met de zoekwoordplanner en hoe u via zoekwoordopties het juiste verkeer naar uw website kan aantrekken.
  • CAMPAGNES & ADVERTENTIEGROEPEN. U leert campagnes opzetten in het zoek- & displaynetwerk. Hierbij bespreken we uitgebreid de structuur van Google Ads en hoe u het best uw campagnes opbouwt.
  • CAMPAGNES OPZETTEN. U leert campagnes op te zetten in het zoek- & displaynetwerk. Daarnaast bespreken we ook hoe u activerende advertenties kan opmaken.
  • CONVERSIES. U leert werken met conversies en hoe u deze op uw website kan tracken via Google Tag Manager.
  • DOELGROEPEN. U leert werken met doelgroepen & remarketing. We bespreken de verschillende mogelijkheden tot heractivatie van uw doelgroep.
  • ANALYSE & RAPPORTAGE. U leert werken met rapporten en krijgt inzicht in de veiling. Hierdoor optimaliseert u uw campagnes en verslaat u uw concurrenten.
  • GEDEELDE BUDGETTEN. U leert werken met gedeelde budgetten zodat uw campagnes maximaal worden ingezet in het Google Ads netwerk.
  • BIEDINGSOPTIES & STDC-MODEL. U leert werken met het STDC-model van Google om uw campagnes op punt te stellen. Hierbij leert u werken met de verschillende biedingsopties.
  • INTERACTIES & CONVERSIES. U leert werken met Google Tag Manager om interacties met uw website om te zetten in Google Ads conversies, zoals het afspelen van een video, klikken op een telefoonnummer, verzenden van een formulier, …
  • REMARKETING. U leert werken met Google Ads doelgroepen. Hierbij leren we u hoe u gebruik kunt maken van remarketing op basis van websitebezoeken, uw eigen klantendatabase, YouTubegebruikers, vergelijkbare doelgroepen, …
  • RAPPORTEN. U leert gebruik te maken van aangepaste rapporten in Google Ads.

Ook interessant voor jou

Wilt u graag een opleiding aanpassen op maat van uw bedrijf?

Samen creëren we uw perfecte opleiding!

Foto Vanessa Aneca

Vanessa Aneca

Projectcoördinator

Ik wens een incompany opleiding

Een vraag over deze opleiding?

Wij zijn er voor u! Contacteer ons en wij helpen u met veel enthousiasme verder.

Stel uw vraag